Ronny de Jong


Consultant

Ronny de Jong hoeft zichzelf niet te bewijzen – hij weet waar zijn krachten liggen. Eén daarvan is nieuwsgierigheid. Hij houdt van uitdagingen en steekt veel tijd in zijn ontwikkeling als specialist. Kent hij een technologie van haver tot gort, dan gaat hij de volgende uitdaging aan. Vandaar zijn brede focus: van System Center tot cloudoplossingen. Ronny is het kloppend hart van SCUG, de online community van System Center-fanaten.


"Goede voorbereiding en kennis
van de materie zijn essentieel voor
een geslaagd project."


Ronny houdt van afwisseling. Zijn gretigheid en gedegen expertise zijn dé basis voor zijn creativiteit. Niks mooiers dan je ingraven in een puzzel. Hij is dan ook helemaal op zijn plek in de System Center User Group. Vooral het contact met gelijkgestemden motiveert hem daarin. IT’ers die net zo enthousiast zijn als hij, met wie hij op hetzelfde level kan communiceren. Als Microsoft Trainer geeft hij trainingen; ook deelt hij zijn praktijkkennis en -ervaring graag via zijn blog. Je komt hem tegen op events in binnen- en buitenland.

@ronnydejong

Ronny de Jong @ronnydejong
RT @djammmer: Love this feature in 1706, and the details @NickolajA keeps going into. Can[t wait for the improvements coming later for thi…
Ronny de Jong @ronnydejong
RT @kennethvs: Microsoft #Intune Company Portal for #macOS #EMS https://t.co/KEFr12yWrT
Ronny de Jong @ronnydejong
ICYMI: How to Setup Android Emulator using Android Studio https://t.co/SoHBove0Wo #Android #TestDrive #Emulator #MDM #MAM


Vraag je Ronny om hulp, dan concentreert hij zich eerst op onderzoek. Wat is er aan de hand en wat is er nodig voor een succesvolle oplossing? Een goede voorbereiding en kennis van de materie zijn voor hem essentieel. Vergelijk het met karpervissen, iets wat hij in zijn schaarse vrije tijd graag doet. De kans op succes neemt exponentieel toe als een visspot op de juiste manier is voorbereid. Bijvoorbeeld door de bodemgesteldheid te onderzoeken en het aas op bijpassende wijze aan te bieden. Of door bij te voeren in de dagen voor de actie. Tools als visvinders zijn handig, maar krijgen pas waarde door de kennis van de visser. En natuurlijk is geduld belangrijk.

Ronny staat met beide benen op de grond, al noemt hij dat zelf eerder efficiëntie. In het contact met de klant streeft hij naar wederzijds, oprecht respect. Hij zoekt naar de klik met de IT-teams waarmee hij werkt of die hij traint om zelf met oplossingen aan de slag te gaan. Samenwerking met klanten en partners ziet hij als kans om onderscheidend te zijn. Om oplossingen te realiseren die je niet voor mogelijk hebt gehouden. Want goede samenwerking haalt het beste in je naar boven op zowel technisch als menselijk vlak.


Bij inovativ sinds: 1 januari 2011

Expertise: Orchestrator, Service Manager, Configuration Manager, Intune, EMS

Klanten: KPMG, ABN AMRO, Hogeschool Inholland, Gemeente Zeist, Smurfit Kappa